Polnjeni šampinjoni z ajdovo kašo

Ugotovila sem, da so šampinjoni eno najbolj nefotogeničnih živil kar jih jem 😊. Ampak vsaj toliko  zanič kot zgledajo pečeni na sliki, so v ustih čudovito popolni. Rada jih imam v vseh možnih oblikah: na žaru, na pašti, kot omako, surove, v domači pašteti (ob prvi priliki napišem recept)... Možnosti je res veliko in prav vse so zelo okusne.  Ampak polnjeni z zeleno papriko!! Ti so pa so daleč najboljši 😋

Gobe, ki so od mene zahtevale dvodnevni fotošuting 😊



Polnjeni šampinjoni z ajdovo kašo so odličen, nizkokaloričen  obrok, brez glutena, z izjemno nizko vsebnostjo maščob. Za šampinjone celo velja, da več kalorij ob hranjenju potrošite, kot jih vnesete. Porcija vsebuje samo 440 kalorij, z njo pa pokrijemo kar 50% dnevnih potreb po beljakovinah in cinku, 20 % potreb po železu in kar preko 60% dnevnih potrebnih po vlakninah. Ta vrhunski, zdrav in uravnotežen obrok, ki nas stane samo evro in pol na osebo ... ja, 1,5 € na osebo ... dopolnimo s skledo zelene solate s fižolom. S tem, v resnici enostavnim kosilom, boste zagotovo navdušili prav vse 😊.




Za dve osebi potrebujemo:


  • 500 g šampinjonov (vseeno rjavih ali belih, le naj bodo čim večji)
  • 250 g zelene paprike (ena zelo velika ali dve manjši)
  • 10   strokov česna
  •        piranska sol, zeliščna sol (začimbe po želji)
  • 200 g ajdove kaše

Še največ dela imamo s tem, da šampinjone izdolbemo. Najprej jih očistimo, nato pa odstranimo bete. Klobuke z majhno žličko čim bolj izdolbemo. Ta ostanek prihranimo za kasneje. Če ne bi bilo toliko dela s tem, priznam, bi jih polnjene jedla kar naprej. Tako pa se je treba prav malo motivirati 😉.


Izdolbene klobuke položimo v pekač in jih narahlo osolimo. Peki papir ni  nujno potreben vendar, če boste (tako kot jaz) pekli popolnoma brez dodane maščobe je pekač morda vseeno smiselno obložiti. Lahko se namreč primejo.

Ostanek betov in mesa, ki ste ga izdolbli iz klobukov, narežite na majhne kockice. Na enake dele narežite tudi zeleno papriko in še na nekoliko manjše tudi česen.

V ponvi kar na vodi popražite osoljeno papriko in se tako izognite dodajanju maščob. Sproti dolivajte vodo, dokler paprika ne oveni. Malo pred tem dodajte še česen. Ko je vse skupaj mehko, dodajte še narezane bete šampinjonov in skupaj pražite do mehkega, dokler vsa tekočina ne izpari. Ker je jed izjemno aromatična, razen zeliščne soli, ne dodajam nobenih drugih začimb.


Z maso napolnite klobuke šampinjonov in jih na 180 stopinjah pecite približno slabih 20 minut. Šampinjoni so sicer užitni tudi surovi tako, da jih ni potrebno prav dolgo peči. Dlje kot se pečejo, manj lepo tudi zgledajo. Sploh rjavi šampinjoni, kakršne sem uporabila v prvem poskusu, povsem potemnijo med peko (jap, dvakrat sem kuhala 😄 ker mi niso bile všeč fotke iz prvega poskusa, sem danes ponovila vajo 😄). Se mi pa zdijo rjavi bolj okusni od belih. No, pa tudi ravno znižani so bili 😉.




Medtem, ko se šampinjoni pečejo, pripravite solato in skuhajte ajdovo kašo. Slednjo kuhajte v čim manj slane vode saj se vanjo med kuhanjem izločijo beljakovine. Tik preden je kuhana, ugasnite štedilnik in jo pustite še malo v vodi. Jaz jo pojem kar takšno, lahko pa jo  prepražite na čebulici 😍.




Prav smešno je kako jaz vedno, pri vsaki kuhariji najdem neko analogijo z življenjem 😊. In s temi šampinjoni je čisto tako kot z ljudmi. Na pogled niso nič kaj posebnega in tej v dobi očarljivih fotk ter popolnega izgleda se jih skoraj bojim objaviti. Dva dni sem se trudila, da bi zgledali lepo samo zato, da bi mi verjeli, da so v resnici tudi dobri. Saj surovi in v procesu nastajanja še kar nekako zgledajo, ko  pa  jed dozori, pa res ne zgledajo več privlačno. Vam zveni znano?

Ampak vsebina!! Vsebina je pa fantastična 😍




Zato zaprite oči in se prepustite čudoviti vsebini. Saj veste, kaj pravi Mali Princ:

"Kdor hoče videti, mora gledati s srcem. Bistvo je očem nevidno." 💛



LP, Pogumna punca



Hvala ker deliš 😊



Komentarji