Čemaževa kremna juha

Naslednji mesec bo v znamenju čemaža. Mislim, dokler bo rasel, bo več ali manj vse s čemažem 😊. Kaj čem, obožujem ga! Zdrav je, v naravo moraš it, da ga nabereš, pa še zastonj je. Popolna kombinacija 💚

Ultra zdrav, če le nabereš ta pravega 😃



O kakšni kalorični vrednosti je skoraj škoda govoriti saj ima juha praktično toliko kalorij, kot jih ima kuhan krompir. Če se držite recepta bo porcija vsebovala slabih 190 kalorij in nobene maščobe. Enako skromna je tudi cena, saj vas juha za 4 osebe, poleg sprehoda v naravo, stane manj kot en evro. 




Zdravilnih lastnosti in blagodejnih učinkov je preveč, da bi lahko vse naštela. Poleg tega, da je naraven antibiotik, čemaž tudi deluje čistilno (na kri, kožo, ledvice, dihala), poživlja, sprošča mišice, ureja prebavo, niža pritisk in nivo holesterola ter blažilno deluje na živčni sistem in počutje. Seveda le v primeru, da naberete pravega. Jaz ga res veliko nabiram vsako leto, pa me je vedno malo strah. Sploh prvo bero sem posebej previdna in po prvi jedi preventivno vsem izpovem ljubezen. Za vsak slučaj ;)




Za 4 osebe potrebujemo:


  • 800g krompirja (4 velike krompirje)
  • 150g čebule (1 precej veliko)
  •     1   šopek čemaža
  •          piransko sol
  •          vodo (cca 1 liter)

Dejansko je tole najbolj enostavna juha kar je možno. V lonec vržete olupljen in narezan krompir, na velike kose narezano čebulo, posolite in skuhate. Nato s paličnim mešalnikom vse zmeljete v gosto kremno maso. Tik preden je kremna osnova kuhana zmeljite še čemaž. Lahko tudi s paličnim mešalnikom, jaz ga vržem kar v blender. To je namreč edina jed, ki prenese tako na drobno zmlet čemaž. 

Če je narezan bolj na grobo, juha ni tako okusna. Prav tako zgubi veliko okusa, če ga juhi dodate prej in ga kuhate, pražite ali kakorkoli termično obdelujete. Zato ga zmletega samo vmešajte v prej kuhano osnovo, po potrebi dosolite in postrezite. 



Če se ne morete upreti lahko dodate kakšno žličko smetane. Jaz uporabim (če že) domačo kokosovo (ki se nabere na vrhu mleka), kokosovo iz pločevinke ali pa Provamel smetano. Najpogosteje pa juho postrežem z rahlo prepraženimi bučnimi semeni. Ali pa s trobenticami 😊.




Ker je juhe za štiri, jaz pa sem sama, jo počasi in z užitkom pospravim vso in ne kuham nič drugega. Pa tudi toliko časa vedno nabiram in hodim in diham ta sveži vonj gozda, da sem potem že preveč lačna za kuhat še kaj drugega. Poleg juhice sem imela še sveže pečen, polnovreden drožast kruhek s semeni (ki je od včeraj lepo fermentiral v hladilniku)  in prav nič mi ni manjkalo 😊.




Danes je bil krasen, topel, spomladanski dan. Začutila sem toliko volje, toliko upanja!  Povsem sama sem sedela na klopci pod vrhom in gledala doline v barvah sonca, ki poljublja zemljo za lahko noč. Vedno znova me presune ta lepota! Zahvalila sem se Vesolju, za vse čudeže, ki mi jih je dano doživeti in za moč, da zmorem vedno nove preizkušnje. Vedno dvomim pa vendar potem vedno zmorem 😊.

V bistvu je bil mogoče čemaž samo izgovor. Mogoče pa sem bila samo tako zelo srečna, ganjena in hvaležna, da sem želela povedati ljudem okrog sebe, da jih imam rada. HVALEŽNA!

Imam koga imeti rada 💚💚💚 Kakšno bogastvo je to!!!


Ozrite se okrog sebe in pomislite kako bogati ste. Vsak dan! Tako vam bo vsak dan sijalo sonce in imeli boste moč, da prebrodite vsa neurja. Četudi boste vmes za kakšen trenutek podvomili.



LP, Pogumna punca



Hvala ker deliš 😊


Komentarji

  1. Slučajno sem odkila tvojo stran, ker sem spraševala za krekerje s kislim nastavkom. Navdušena sem nad tvojim pisanjem. Odlični recepti, izredno pozitiven pristop in sprejemanje življenja, kot ga živiš in lepa, zavedajoča hvaležnost, ki jo je danes tako malo. Ob branju sem postala bolj zadovoljna in z lepimi občutki v srcu.
    Bravo in pogumno naprej v sončen dan!
    Tina Rot

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar