Porova lečnica

Priznam, besedo lečnica sem si pravkar izmislila 😋. Ampak, ker sploh ne vsebuje riža,  pač ne more biti rižota (pa četudi lečina). Lečota se tudi precej čudno sliši in edino kar mi je še padlo na pamet, je lečnica. Hmm... zelenjavna, ohrovtova, gobova, nevemkakavseže lečnica. Sploh ni tako slabo 😊

Porova lečnica ... kako se pa vam zdi?



Leča je še eno tistih čudovitih, brezglutenskih živil, s katerim se da pripraviti neomejeno variacij poceni in zelo enostavnih ter hranljivih obrokov. Vsebuje povprečno kar 25 odstotkov lahko prebavljivih beljakovin pri tem pa je še bogata z železom, kalijem, magnezijem in cinkom. Prav zato je odlična za po športni aktivnosti. Obrok si lahko pripravite vnaprej, ga že kuhanega zamrznete, odličen pa je tudi hladen. Če torej skuhate malo več, imate lahko za naslednji dan  že pripravljeno malico 😊




Moja (kot vedno ogromna) porcija, 400g porove lečnice, vsebuje približno 530 kalorij, z njo pa pokrijem tudi dobrih 60 odstotkov dnevnih potreb po železu in kar 80 odstotkov potreb po beljakovinah. Pri meni seveda ne gre brez solate (sploh, če je to domač primorski radič 💛), ki lepo zaokroži ta sončen obrok tako po okusu kot po hranilni vrednosti. Ker boste za 4 osebe porove lečnice porabili samo kakšnih 6€ (dražje vas bo najbrž stala solata), bo verjetno kaj kmalu spet na jedilniku 😊



Za 4 osebe potrebujete:


  • 400-500g rumene leče (odvisno koliko pojeste)
  • 2-3 zelo velike pore
  • 4 velike čebule
  • 1 glavico česna (jaz zase sicer dam več, ker imam reees rada česen)
  • začimbe (kurkuma, poper, sol,...)

Načeloma je porcija suhe leče 8-12g na osebo. K poru najbolj paše rumena leča (to vam tudi močno priporočam), saj so zelene premočnega okusa za to jed, rdeča pa se preveč razkuha. Tudi vizualno izpade najlepše. Leče sicer ni potrebno namakati, jaz sem jo kljub temu, slabi dve uri pred kuhanjem. 


Seveda lahko čebulo pražite na maščobi, vendar je to povsem nepotrebno. Z vsako žlico olja (ali druge maščobe) jedi le dodate 120 praznih kalorij. Zato sama vse "pražim" na vodi, ki jo sproti dolivam po potrebi. Najprej torej prepražimo posoljeno, na kockice narezano čebulo. V tej fazi dodamo tudi že začimbe. Ko zastekleni dodamo narezan česen. Počakamo, da malo zadiši. 

Primešamo najprej še narezan por in na koncu še surovo (oprano in odcejeno) rumeno lečo. Nekajkrat premešamo, nato  zalijemo z malo vode. Narahlo naj vre v pokriti posodi toliko časa, da je leča kuhana (kar je odvisno od proizvajalca). Moja se je kuhala 40 minut. Če preveč vode izpari jo dodajte in vmes premešajte. Na koncu lahko dodate tudi še začimbe po okusu.



Porova lečnica je pri meni zamenjala porovo rižoto, ki sem jo vedno oboževala. Vendar pa je bel riž povsem enako kot bela moka, prečiščen in oropan vseh mineralov, vitaminov in vlaknin, ki jih je naše telo lačno. Zato predlagam, da ga nadomestite z bolj zdravim rjavim rižem. Vsekakor pa ima leča več beljakovin, pa tudi prijetno popestri našo prehrano s svojim okusom, saj je odlična tudi že sama.




Na osnovno različico te jedi me vežejo zelo posebni spomini. V mojih bolj divjih časih, ko sva z bivšim partnerjem še žurala in plesala po partyjih, so imeli drugi v prtljažniku pijačo, midva pa lonec porove rižote 😊.  Najbrž ni potrebno govorit, kje je bila večja gužva 😊

In tako so ti časi hkrati ljub spomin in začetek nekega iskanja (bilo je lepo, vendar si zdaj tako ne predstavljam več živeti) ter opomnik, kako se razvijamo, napredujemo in rasemo. Na vseh področjih. Tako pri odnosih kot tudi pri hrani. Takrat je bila porova rižota ultra zdrava ter oh in sploh super za tisto obdobje. Potem sem odkrila najprej rjav riž in nato še lečo.  Ne vem, kaj še boljšega me čaka v prihodnosti. In nič drugače ni z nami in ljudmi, ki jih ljubimo in zapuščamo. V trenutku, ko jih srečamo, so za nas popolni. Potem pa rasemo in se razvijamo. Ne nujno v isto smer. Včasih je to težko sprejeti, vendar brez tega ne bi odkrili novih, še bolj popolnih ljudi. Za tisti trenutek 😊. Ali pa  novih jedi. Logika je namreč povsem enaka 😊. 

Odkrivajte svet in poskusite narediti  kdaj kaj drugače. Čisto mogoče je, da  boste na tej poti našli še kakšno novo, povsem nepričakovano  ljubezen 💛


LP, Pogumna punca



Hvala ker deliš 😊

Komentarji